zondag 9 januari 2011

Het dak

Naast het werk ben ik erg druk met mijn moeder, haar gezondheid is wankel. Gelukkig had ik deze week eindelijk tijd om wat aan het huis te doen.Gelijk maar een grote klus in plaats van een klein project. Het dak. Ik heb lang gedacht over de afwerking maar uiteindelijk gekozen voor kurk. Dit is makkelijk te verwerken, en niet onbelangrijk, het huis wordt niet nog zwaarder dan het al is.



Met de ondertussen 600 geknipte dakpannen kom ik ongeveer tot de helft van het dak. Ik kan me verheugen op het moment dat alle pannen erop zitten en de verfkwast erover heen kan.



11 opmerkingen:

Margriet zei

Knapt je moeder al weer wat op, of nog steeds niet? Akelig als ze zo gaan kwakkelen!
Je dak ziet er al mooi uit...wat een werk hè, die dakpannen!!! Ik ben blij dat mijn tudorhuis qua dakpannen helemaal klaar is, maar ik heb nog 2 huizen staan die ook nog moeten :-P

Bolusje zei

Mooi dak geworden. Knippen maar verder ;-)
En daarna kan je mooi verven. Nog even doorzetten. Bij mijn dakjes zijn gelukkig af.

Beterschap met je moeder.

Lisette

Heleni zei

Goed gelukt Roelie, nu de afwerking nog...

groet Heleni

Chris zei

Dat is slim, kurk en het ziet er ook erg mooi uit. Succes met de volgende 600 pannen :-)

marlies zei

Dat zit er mooi op Roelie, ziet er strak uit. mag ik vragen waar je die kurk gekocht hebt en zijn dat dan platen of vellen?
groetjes marlies.
ps. hoop dat het gauw beter gaat met moeders

Flora zei

Dear Roelie,
has spent a long time since we've written news ...
I see that the situation has occurred with regard to the health of your mom, and I'm sorry ... Even my mom is old, so I understand.
But I must say that I miss you and I'm glad you found time to work on the roof of the petite sophie: among other things really does seem perfect :-)
In my Victorian house, since it's your basket for cleaning, the maid has to rub all day, I think of you often :-)
I embrace you with affection and I wish you a better year :-)
Flora

Roelie zei

Dank jullie voor de support!
Het was fijn weer eens wat aan het huis te doen. Ik heb nog wel een workshop voorbereid maar daarvan later foto's. Hoop snel de andere 600, of meer, dakpannen te kunnen knippen en plakken. Het idee van het kurk kwam van Heleni, nogmaals dank, en ik weet niet meer precies bij wie ik de vellen online besteld heb ( even googlen Marlies)
De zorg voor mijn moeder zal de komende tijd nog veel energie vragen maar we willen voor haar het beste en doen het met liefde.
Flora, I'm glad the maid is cleaning the house so you can do other things;-)

Minnie Kitchen zei

this is so beautiful!! love it!

Sofía zei

Fantastico !menudo trabajo!, pero el resultado merece la pena.
Saludos

Krin zei

Roelie wat fijn te zien dat je weer aan je huis werkt. Het dak ziet er goed uit. Wel een hele klus hoor.
Welke kleur ga je de pannen geven?

groetjes, Krin

adela zei

Me gusta muchísimo lo que haces. Saludos